Кухарівська
загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів
Меню сайту

Конституція
Конституція

Наше опитування

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2017 » Лютий » 19 » Конкурс "Шкільна бібліотека"(продовження)-2
14:51
Конкурс "Шкільна бібліотека"(продовження)-2

РОЗДІЛ 2.

ШКІЛЬНА БІБЛІОТЕКА - ЦЕ СКАРБНИЦЯ ЗНАНЬ У ШКОЛІ

2.1. Бібліотека - ланка сповіщення інформації

Будь-який навчальний заклад є складним механізмом, кожна деталь якого являється унікальною, оскільки всі його частини, правильно виконуючи свої завдання, прямують до єдиної цілі. На мою думку, бібліотека – це серце механізму, храм науки, що намагається дати кожному учневі необхідний рівень наукових знань, залучити їх до багатств української та всесвітньої культури, наділити моральним, естетичним, трудовим та національним вихованням, спрямувати професійну орієнтацію школярів.

Шкільна бібліотека є обов’язковим підрозділом навчального закладу, який формує інформаційну культуру учнів, учителів і батьків, прищеплює їм навички здобувати та генерувати нові знання як в урочний, так і в позаурочний час. Шкільна бібліотека сприяє реалізації державної політики в галузі освіти, наближує рівень навчання до європейських і світових стандартів шляхом якісного бібліотеко-інформаційного забезпечення навчально-виховного процесу й надання інформаційно-методичної допомоги учням і вчителям в оволодінні основами інформаційної культури.

Інформаційне забезпечення є важливою ланкою навчально-виховного процесу будь-якої школи. Цю роль традиційно виконує бібліотека навчального закладу. Саме від чіткої структури інформаційного простору бібліотеки залежить створення необхідних для книгозбірні набору інструментів, використання яких забезпечить кожному учню та вчителю оперативний доступ до матеріалів та документів бібліотечного фонду, а бібліотекарям можливість реалізувати нові форми роботи з користувачами.

Спектр використання інформаційних технологій найрізноманітніший, але головне завдання шкільної бібліотеки полягає в тому, щоби застосування комп`ютера було спрямоване на всебічний розвиток особистості дитини й розкриття її творчих здібностей.

Головна функція бібліотеки - зробити інформацію доступною. Шкільна бібліотека нашого закладу хотіла б забезпечувати доступ до інформаційних ресурсів, відіграючи важливу роль у розвитку інформаційної грамотності та культури своїх користувачів.

Саме наявність у бібліотеці сучасних комп’ютерних технологій дала б можливість вийти на певний рівень інформації.

Сьогодні наявність у шкільній бібліотеці комп’ютерних технологій відкрила б для дітей доступ до практично необмеженої кількості інформаційних джерел, як традиційних ( книг, газет, журналів, довідкових видань) , так і нетрадиційних для бібліотеки ( відеоматеріалів, комп’ютерних програм) .

Отже, саме бібліотекар повинен забезпечити учням можливість прийти до бібліотеки й пересвідчитися, як із допомогою своїх знань вони можуть знайти те, що їм необхідно. Тому завданням нашої бібліотеки залишається не тільки забезпечення можливостей доступу читачів до інформаційних ресурсів, але й виховання інформаційної культури. Усього цього можна досягнути різними формами роботи.

Бібліотека, як обов’язковий структурний підрозділ навчального закладу, займає особливе місце у навчально-виховному процесі. Мета бібліотеки школи, в якій я працюю, перегукується з метою самої школи: озброїти кожного учня уміннями та знаннями, необхідними для подальшого життя; побудувати таку «державу», в якій уміло поєднується розумна вимогливість і підтримка самостійності, творчості; створити школу з традиціями; бути справжніми громадянами з високими моральними якостями; заохочувати й розвивати самодостатню особистість. Наш заклад – школа, з українською мовою навчання.

Бібліотека нашої загальноосвітньої школи всіма формами роботи сприяє реалізації державної політики в галузі освіти, розвитку навчально-виховного процесу, виховання в учнів національної свідомості, шанобливого ставлення до книги як основного джерела знань. Крім того бібліотека сприяє поглибленню освітньо-виховного рівня учнів, формує навички пошуку інформації. Нові тенденції у розвитку науки і техніки в умовах сьогодення спричинили швидке зростання потоку інформації, що вимагає модернізації освіти, яка, в свою чергу, зумовила необхідність активізації ролі бібліотеки і перетворення її у науково-інформаційний центр навчального закладу.

Бібліотека знаходиться на шляху становлення і перетворення в науково-інформаційний центр, де створюються умови, що сприяють формуванню інформаційної культури учнів, їх активності, підвищенню знань. Шкільна бібліотека - обов’язковий структурний підрозділ навчального закладу, який здійснює інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу як в урочний, так і в позаурочний час.

Основними напрямками роботи нашої бібліотеки є:

- діагностування інформаційних потреб учнів;

- оптимізація довідково-бібліографічного забезпечення потреб та запитів користувачів;

- тісна співпраця з педагогічним колективом та батьками у реалізації навчального-виховного процесу;

- розвиток пізнавальних читацьких інтересів дітей;

- сприяння засвоєнню школярами системи знань через різні форми й методи роботи;

- популяризація літератури та періодичних видань;

- формування основ інформаційної культури школярів.

В нашій школі велика увага приділяється вихованню в учнів бережливого ставлення до навчальної книги, як і до книг взагалі. Бібліотекар та класні керівники 1-9 класів проводять необхідну роботу з учнями та батьками щодо дбайливого ставлення до книги. Беруть участь в видачі підручників і організовують їх повернення до бібліотеки після закінчення навчального року.

Учні зобов`язані бережно поводитися з підручниками і книгами. При отриманні підручників із бібліотеки потрібно переглянути їх і при виявленні дефектів повідомити бібліотекаря; якщо підручник має незначні пошкодження, відремонтувати його.

При бібліотеці працює актив бібліотеки, який разом із бібліотекарем кожного місяця перевіряє стан підручників, з метою виховання бережливого ставлення до підручника, поваги до праці людей, які його створюють, відповідність за правильне і раціональне використання підручника. Під час рейду-перевірки виявляються учні які не обгорнули книжки, зробили пошкодження, а також ті, хто не носить підручника до школи. Аналіз показав, що початкова ланка школярів бережливіше відносяться до підручників. Результати рейдів висвітлюються на стенді «Екран збереження підручників».

2.2. Робота з книжковим фондом

На сьогоднішній день шкільна бібліотека потребує значного оновлення книжкового фонду, але не зважаючи на це її робота максимально спрямована на:

  • надання якомога ширшого доступу до інформації;
  • формування і розвиток інформаційної письменності, культури учнів;
  • максимальне використання потенціалу шкільної бібліотеки для вдосконалення обслуговування читачів.

Пріоритетними напрямками в роботі також виступають: патріотичне, художньо-естетичне, моральне, правове виховання та робота спрямована на формування і розвиток життєвої компетентності учнів.

Щоб йти в ногу з часом, в бібліотеці постійно змінюються/оновлюються книжкові виставки, тематичні полиці, проводяться інформаційно-бібліографічні огляди, бесіди.

В роботі бібліотеки пропонуються нові інтерактивні форми роботи з пропаганди книги: години цікавих повідомлень; інформаційні хвилинки; години спілкування; усні журнали; бесіди-роздуми; уроки-диспути; діалоги; класні години спілкування .

Виховання культури читання досягається шляхом індивідуальних та групових бесід на бібліотечних уроках, що дають поштовх застосовувати книгу у самоосвіті.

Як неможливо відокремити процес навчання від процесу виховання, так не можна і відокремити проблеми освіти, школи, бібліотеки. Тому бібліотека продовжує свою діяльність за тими напрямами, що й школа.

Багато учнів займають пасивну позицію слухача, а не активного читача, тому вирішення цієї проблеми залежить від ефективності спільної роботи шкільної бібліотеки і педагогічного колективу.

Одним з головних елементів роботи шкільної бібліотеки є інформаційна робота. Зміст роботи включає маркетингові дослідження інформаційних потреб учнів, педагогів, які можна ввести за ознаками:

  • предметна галузь і зміст інформаційних потреб;
  • характер інформації, яка необхідна читачам бібліотеки;
  • співвідношення тематики інформаційних потреб з базовою освітою учнів і вчителів.

Бібліотека навчального закладу бере активну участь у проведені різних заходів: літературних змагань, тематичних дискусій.

Переглядів: 33 | Додав: Administrator19 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Точний час

Пошук

Календар
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728

Архів записів

Друзі сайту
Верховна Рада

Урядовий портал

МОН України

КОДА

РМК відділу освіти Іванківської РДА

КОІПОПК

Педпреса

ОСВІТА





Copyright MyCorp © 2017