11 лютого 2020 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом
“Разом для найкращого Інтернету”.
З метою залучення до дій всіх, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету, в школі були проведені заходи, метою яких було дослідити позитивні і негативні сторони Інтернету; засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті; розвивати логіку, кмітливість; сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання; виховувати інформаційну культуру учнів.
Із кожним роком усе більше українських дітей користуються Інтернетом у повсякденному житті. Інтернет-технології стали природною складовою життя дітей і сучасної молоді. Комп'ютер є не тільки розвагою, але й засобом спілкування, самовираження та розвитку особистості.
Доступ до Інтернету не тільки з комп’ютера, а й з мобільних телефонів сприяє цьому. Нелегальний та «дорослий» контент, кіберзлочинність — фактори, що перетворюють інтернет з корисного ресурсу для спілкування та розвитку на небезпечне інформаційне середовище як зазвичай для дорослих, так і особливо для дітей. Оскільки дітям не вистачає життєвого досвіду, вони часто не можуть визначити межу, за якою, наприклад, спілкування переходить у маніпуляцію. При цьому, більшість батьків навіть не здогадуються про небезпеку або злочинні наміри дорослих, із якими дитина може зіткнутися в Мережі.
1. Провели «Круглий стіл» з метою обговорення небезпек, які можуть існувати в Інтернеті.
Онлайн-ризики для дітей:
- «дорослий» і незаконний контент: порнографія, азартні ігри, реклама тютюну і алкоголю;
- онлайн-насилля: заклики до асоціальної, суїцидальної поведінки, жорстокості, насильства, сексуальна експлуатація;
розголошення особистої інформації, яка може бути використана проти дітей та їх сімей; короткі номери та платні сервіси, які тарифікуються окремо тощо.
2. Сформулювали загальні правила користування Інтернетом.
(Правила інтернет-безпеки і інтернет-етики для дітей і підлітків)
3. Провели гру «Інфознайка» з метою ознайомити учнів з можливостями та небезпеками, які є в Інтернет; показати можливості безпечного користування Інтернету; розвивати творчі здібності учнів; спонукати учнів поглянути на глобальну комп'ютерну мережу Internet з різних сторін; розвиток пізнавального інтересу, творчої активності учнів; розвиток у школярів уміння висловлювати думки, моделювати ситуацію; виховати пошану до суперника, уміння гідне вести суперечку, стійкість, волю до перемоги, винахідливість, уміння працювати в команді.
4. Розробили колективну пам’ятку:
Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що витрачати власний час – це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом.
Фото проведених заходів
|